AdBlue® on puhdas urean 32.6 ; 32.7 ; 32.8 %:n synteettisen urean suolaton vesiliuos, joka on kirkasta, myrkytöntä ja turvallista käsitellä. Sitä käytetään lisäaineena pakokaasujen typenoksidien puhdistukseen kaikissa SCR-katalysaattorilla varustetuissa diesel moottoreissa valmistajan ohjeen mukaisesti.
AdBlue-neste on tarkasti määritelty liuos. Rekisteröidyn AdBlue® tuotemerkin alaiset tuotteet joita INFRALINE myy, valmistetaan kaikki ISO 22241-1 - 4 ja DIN 70070 - standardien mukaisesti. Kaikki AdBlue® jota myymme, täyttää EURO 4, EURO 5 ja EURO 6 päästömääräykset. AdBlue® ei ole Suomalainen keksintö eikä sitä täällä kehitetä! Se on rekisteröity tavaramerkki jonka haltija on Verband der Automobilindustri e. V. (VDA). AdBlue®n (urea AUS 32) laatu on tärkeää pitää korkeana, tätä laatua säätelee ISO standardi 22241-1 – 4.
Kaikkia lisenssinhaltijoita valvoo VDA. Kaikki toimijat jotka haluavat valmistaa AdBlue®ta VDA:n lisenssillä, täytyy läpikäydä laatu auditointi jonka tekee VDA-QMC heidän tuotantotiloissaan koskien tuotantoprosessia
Markkinoilla on toimijoita jotka eivät ole koskaan läpäisseet laatuauditointia, koska sitä ei alussa vaadittu sopimusehdoissa peruslähtökohtana. Myöhemmin saattaa olla kyse sen suurehkoista kustannuksista. Varmistu oman toimittajasi AdBlue®:n laadusta, ja pyydä vahvistus VDA:n laatuauditoinnista. Markkinoimamme Acheman AdBlue® on ollut jo kauan 32.6 ; 32.7 ; 32.8 prosenttista urealiuosta, joka täyttää kaikkien moottorivalmistajien uudetkin (EURO 6 SCR) kriteerit (huom ! VDA ei ole muuttanut kriteerejä) korkeammasta ureapitoisuudesta joilla täytetään EURO 6 päästömääräykset.
Osa markkinoilla olevista valmistajista ja myyjistä puhuu, että on olemassa kahta erilaista AdBlueta, tavallista 32%:a ja kalliimpaa ”erikois-AdBlueta, jota useat valmistajat vaativat (Euro 6)”. Näin on, jos on aiemmin tehnyt halvempaa ja tehtaalle tuottoisampaa 32.1 ; 32.0 tai 32.5 laatuista AdBlue®ta. INFRALINE markkinoi samaan edulliseen hintaan vain ja ainoastaan ”Erikois-Adblueta”, joka täyttää kaikki laatumääräykset EURO 4, EURO 5 ja EURO 6 päästömääräyksien osalta, ureapitoisuudeltaan 32.6 ; 32.7 ; 32.8 ja laatu on VDA:n auditoinneissa hyväksytty.
* AdBluen käyttölämpötila -11 - + 30° C. Varastointiaika 1 vuosi. Nesteen ominaispaino on 1.1
* Tuote tulee säilyttää suoralta auringon valolta suojassa sekä välttää liian kylmiä ja kuumia varastointilämpötiloja
KANISTERIT :
* Sinetöidyt kanisterit ovat polyeteeniä. Mukana seuraa kertakäyttöinen tankkausratti
* Hävitä käytetyt kanisterit ympäristöä säästäen, mielellään kaatopaikan jätepisteeseen
TYNNYRIT :
* Sinetöityihin tynnyreihin tankataan aina 200 L.
* 200 L tynnyrien liittimiä : S70x6/BSP R2" Mauser, S64x6/BSP R2" Mauser tai S56x4/BSP R2" Tri-Sure
* Tynnyreihin on saatavilla BSP 2" adaptereita ja imuputkia CDS liittimellä erilaisten pumppujen asennusta varten
* Tynnyreissä ei ole panttia. Hävitä käytetyt tynnyrit ympäristöä säästäen, mielellään kaatopaikan jätepisteeseen
IBC KONTIT :
* Pantti peritään vain ensimmäisen tilauksen yhteydessä. Kontit ovat siis rahanarvoista omaisuutta asiakkaille
* Palauttamalla tyhjän kontin myyjälle vältyt uudelta panttimaksulta. Vaihdettaessa täyteen hyvitys on 100 %:a
* Palautettu kontti tarkastetaan. Jos se todetaan vialliseksi, saastuneeksi tai kannen sinetti on rikottu, konttipantti pidätetään ja uudesta kontista veloitetaan uusi pantti.
Vain AdBlue kontteja otetaan vaihdossa vastaan.
* BASIC : IBC kontti alahanalla. Neste otetaan painovoimaisesti laskemalla tai imemällä ala hanasta. Hanaan liitettäviä adaptereita 3/4" tai 1" letkukaralla on valikoimissamme, samoin uusia alahanoja/sulkuventtiileitä
* PRO : IBC kontti kontin päällä olevalla CDS pikaliittimellä, täysin tippavapaa. PRO IBC kontissa on aina sisällä imuputki, suuressa osassa kontteja on sekä CDS liitin että hana.
* Sähköpumppupaketteihin liitettävät SEC liittimet sopivat suoraan CDS:n. Näin tankaten vältät vuodot ja sotkut lattialla.